Допреди няколко години чията не бе толкова познат продукт на нашия пазар. Днес обаче тя е особено предпочитана. Свързва се с понижаване на риска от инфаркт и сърдечни болести и няма как да не бъде всепризната. Ето как помагат на тялото ни малките зрънца.

Консумацията на чия намалява холестерола. Приемът на семената подобрява кръвоносната система. Това е важно за добрата работа на сърдечния мускул, предотвратява болестни състояния в резултат на възпаления на тъкани.

Консумацията на чия има благоприятно въздействие и при болните с диабет от втори тип. Семената оптимизират инсулиновата резистентност, балансират функциите на панкреаса, забавят усвояването на захарите, което от своя страна дава по-добри възможности за контрол върху стойностите на кръвната захар.

Чията съдържа и големи количества фибри – 42% от препоръчителната дневна доза, които ви помагат да се заситите бързо и могат да допринесат за намаляване на теглото. Чия семената са отличен източник на фибри, благодарение на уникалната комбинация от неразтворими и разтворими фибри, които имат гелообразуващ ефект, когато се накиснат в течност.